Wprowadzenie
Witaj w RED, edytorze dla gry Red Faction
RED jest bardzo rozbudowanym, ale również prostym
narzędziem służącym do edycji map. Wystarczy poznać podstawy zawarte
w tej pomocy.
Wymagania Sprzętowe
Windows 95/98/ME z DirectX 8
Komputer Pentium II lub K6-2 400 MHz
Karta graficzna z akceleratorem 3D z 8 MB VRAM
64 MB RAM
CD – ROM 4X
900 MB wolnego obszaru na dysku
Karta dźwiękowa zgodna z Direct X
Mysz i klawiatura kompatybilna z Microsoftem
16 bit kolorystyki
Rozdzielczość 1280 X 1024 lub wyższa
Zalecane byś ustawił swoje czcionki na małe (96 dpi)
Porty Wizualne (View Ports)
Głównym aspektem interfejsu RED są Porty Wizualne
(View Ports). Są 4. Od tego zależy punkt widzenia na tworzoną mapę a
co za tym idzie łatwość interakcji z programem. Każdy z portów jest
identyczny i może zawierać dowolny z dostępnych
rzutów kamer lecz co najmniej jeden z portów musi być ustawiony
na Free Looka. Dowolna liczba z 4 portów może być ustawiona na ten sam
rzut (pamiętaj jednak o zasadzie ustawienia co najmniej jednego na Free
Looka). Aby dany port był w danej chwili aktywny wystarczy najechać na
jego pole kursorem. Potwierdzeniem aktywności portu jest czerwone
obramowanie jego pola. Możesz uaktywnić tzw. „solo”. Robi się to
poprzez najechanie kursorem na obszar danego portu i wciśnięcie klawisza
F4. Spowoduje to zatrzymanie renderowania reszty portów. Aby przywrócić
poprzedni stan wystarczy wcisnąć klawisz F5. Obszar portu może być
dowolnie zmieniany poprzez przeniesienie środka okna danego portu.
Są dwa typy widoku: Free Look i Ortograficzny (Orthographic).
Free Look jest widokiem 3D. Oznacza to, iż można się w nim poruszać w
każdą stronę. Widok Ortograficzny (Orthographic) natomiast jest
widokiem siatkowym i można się w nim poruszać jedynie w dwóch
kierunkach osiowych. Ustawieniami fabrycznymi portów są rzuty (w
kierunku wskazówek zegara zaczynając od górnego – lewego portu): Górny,
Lewy, Front i Free Look. Poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na
nazwie widoku danego portu (górny – lewy róg) spowodujesz wywołanie
Podręcznego Menu Portu Wizualnego.
Podręczne
Menu Portu Wizualnego
View Select
(Wybór Widoku): Zmiana widoku na podany, w danym porcie.
Show Grid: Włączenie
lub wyłączenie kratki w danym porcie. Więcej o tej opcji w Ustawienia Główne.
Show Links:
Włączenie lub wyłączenie widoku powiązań między obiektami w danym
porcie.
Okno Stanu (Status Window)
W RED Okno Stanu (Status Window) pokazuje informacje
wyjściowe edytora. Za każdym razem, gdy budujesz mapę, informacje na
ten temat ukazywane są w tym oknie. I tak gdy wybierasz brusha, okno
zapisuje informacje na temat jego wymiarów, jego numer UID i czas w jakim
był on używany. Gdy wybierasz obiekt, okno zapisuje jego numer UID i
nazwę skryptu. Również gdy masz dziury (holes) w twojej mapie, okno to
ujawni.
-------------------------------------- Author: [FPP]Cougar Last modified: 02·12·2001 - 03:01
: PRINT
|