f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


redfaction.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · r·e·d · f·a·c·t·i·o·n | Początki

Poradniki

Początki

Wprowadzenie

Witaj w RED, edytorze dla gry Red Faction

RED jest bardzo rozbudowanym, ale również prostym narzędziem służącym do edycji map. Wystarczy poznać podstawy zawarte w tej pomocy.

Wymagania Sprzętowe

Windows 95/98/ME z DirectX 8
Komputer Pentium II lub K6-2 400 MHz
Karta graficzna z akceleratorem 3D z 8 MB VRAM
64 MB RAM
CD – ROM 4X
900 MB wolnego obszaru na dysku 
Karta dźwiękowa zgodna z Direct X
Mysz i klawiatura kompatybilna z Microsoftem
16 bit kolorystyki
Rozdzielczość 1280 X 1024 lub wyższa
Zalecane byś ustawił swoje czcionki na małe (96 dpi)

Porty Wizualne (View Ports)

Głównym aspektem interfejsu RED są Porty Wizualne (View Ports). Są 4. Od tego zależy punkt widzenia na tworzoną mapę a co za tym idzie łatwość interakcji z programem. Każdy z portów jest identyczny i może zawierać dowolny z dostępnych  rzutów kamer lecz co najmniej jeden z portów musi być ustawiony na Free Looka. Dowolna liczba z 4 portów może być ustawiona na ten sam rzut (pamiętaj jednak o zasadzie ustawienia co najmniej jednego na Free Looka). Aby dany port był w danej chwili aktywny wystarczy najechać na jego pole kursorem. Potwierdzeniem aktywności portu jest czerwone obramowanie jego pola. Możesz uaktywnić tzw. „solo”. Robi się to poprzez najechanie kursorem na obszar danego portu i wciśnięcie klawisza F4. Spowoduje to zatrzymanie renderowania reszty portów. Aby przywrócić poprzedni stan wystarczy wcisnąć klawisz F5. Obszar portu może być dowolnie zmieniany poprzez przeniesienie środka okna danego portu.

Są dwa typy widoku: Free Look i Ortograficzny (Orthographic). Free Look jest widokiem 3D. Oznacza to, iż można się w nim poruszać w każdą stronę. Widok Ortograficzny (Orthographic) natomiast jest widokiem siatkowym i można się w nim poruszać jedynie w dwóch kierunkach osiowych. Ustawieniami fabrycznymi portów są rzuty (w kierunku wskazówek zegara zaczynając od górnego – lewego portu): Górny, Lewy, Front i Free Look. Poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na nazwie widoku danego portu (górny – lewy róg) spowodujesz wywołanie Podręcznego Menu Portu Wizualnego.

Podręczne Menu Portu Wizualnego

  • View Select (Wybór Widoku): Zmiana widoku na podany, w danym porcie.
  • Show Grid: Włączenie lub wyłączenie kratki w danym porcie. Więcej o tej opcji w Ustawienia Główne.
  • Show Links: Włączenie lub wyłączenie widoku powiązań między obiektami w danym porcie.
  • Okno Stanu (Status Window)

    W RED Okno Stanu (Status Window) pokazuje informacje wyjściowe edytora. Za każdym razem, gdy budujesz mapę, informacje na ten temat ukazywane są w tym oknie. I tak gdy wybierasz brusha, okno zapisuje informacje na temat jego wymiarów, jego numer UID i czas w jakim był on używany. Gdy wybierasz obiekt, okno zapisuje jego numer UID i nazwę skryptu. Również gdy masz dziury (holes) w twojej mapie, okno to ujawni.






     + DODAJ NOWY TEMAT 




    --------------------------------------
    Autor: [FPP]Cougar
    Aktualizacja: 02·12·2001 - 03:01



     : DRUKUJ 

         




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Środa · 24 Kwietnia · 2024
    Strona wygenerowana w 0.057839 sek.