f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


redfaction.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · r·e·d · f·a·c·t·i·o·n | Recenzja

Red Faction2

Recenzja

Recenzja

Zapewne kiedyś oglądaliście filmy o amerykańskich żołnierzach, którzy robili przerzut swoich żołnierzy pod bazę wroga. Tak samo się zaczyna nasza przygoda, w RF’ie 2. Oglądamy cut-scenke pokazująca naszych pomocników w pierwszej misji, i zazwyczaj jest to dobrze przeprowadzona akcja, jak i cały film jest udany, lecz niestety to chyba się nie sprawdziło w przypadku Red Factiona 2 … Początek interesujący… od razu na głębokie wody jesteśmy rzucani, lecz po kilkunastu minutach gra robi się zwykłym, shoterem, bez domieszek taktyki, trzymamy się reguły „najpierw strzelaj, a później pytaj”…


Red Faction ??

Nazywamy się Alias i jesteśmy człowiekiem [jeśli można tak go nazwać] od demolki, a w czasie prawie całej gry wspomaga nas pięciu wspaniałych: Shirke- spec od prowadzenia pojazdów wszelkiego typu, Molov- ponoć nasz przywódca, spec od wszystkiego „universal soldier”; Tangier- baba elektryk i specjalista od akcji typu STEALH [czyli eliminacja wroga po cichu]; Quill- snajperka, nie można dużo o niej napisać; Retpa- mała armia w jednym człowieku. Tak się przedstawia nasz squad, z którym będziemy się mierzyć i walczyć… tak… tak przyjdzie nam się z nimi zmierzyć.


Fabuła gry, jest trochę zagmatwana, ponieważ na początku gry jesteśmy jednym z żołnierzy armii Sopota, później temu dyktatorowi władza uderzyła do głowy, zaczął bawic się nano-technologią, i niszczył powoli [Gdańsk ;)] miasto i my wraz z oddziałem mamy go unicestwić, gdy to wykonamy w dosyć ciekawy sposób, wracamy do naszej bazy i okazuje się że Molov’owi [chyba tak jego imię się odmienia] uderza władza do łba i postanawia nas zabić, żebyśmy mu nie zagrozili i wszyscy którzy niby byli naszymi kompanami są przeciw nam, jedynie Tangier została po właściwej stronie. Fabuła na pierwszy rzut oka, wydaje się bardzo ciekawa, lecz zapewniam Was… gra jest strasznie liniowa i barrrrdzo krótka, lecz ma wartką akcję, coś na miano Serious Sam’a. Tak samo się przedstawia sprawa przeciwników w grze. Nie możemy stać ciągle w jednym pomieszczeniu, bo zawsze, ale to zawsze będą wybiegać nowi przeciwnicy z różnych drzwi, dziur w ścianach i dziur od myszy ;P. Więc gra sama nas popędza, żebyśmy szli dalej i nie da się przy tym zasnąć. THQ oddało dla gracza kilkanaście pukawek :), jest ich 14 sztuk, w niektórych przypadkach możemy prowadzić ogień z dwóch broni naraz, ale mało tego sposobu techniki eksterminacji wrogów będziemy używać, będziemy raczej biegać z granatnikiem lub jakimś cięższym cackiem. Tak ja w poprzedniej części i w tej możemy sobie pojeździć i po latać pojazdami, lecz nie zawsze możemy pokierować ich ruchami :( np. czołg i statek powietrzny, a niekiedy możemy np. robot i łódka podwodna. Lecz te pojazdy to tylko urozmaicenie od ciągłego strzelania i trzymania palca myszce. Geo-Mod w grze jest, ale… niema swobodnego rozwalania ścian, da się tylko te ściany rozwalić na które pozwolili producenci tej gry, tak samo zresztą było w RF’ie 1, ale inteligenci z THQ nie pomyśleli, że PC maja ciut większą moc obliczeniową i że można wprowadzić trochę więcej usprawnień [patrz HALO na X-Box’a i na PC – jeszcze nie wyszedł, ale będzie więcej rzeczy dostępnych dla posiadaczy komputerów]. Łatwiej przerobić i wydać to co wyszło na PS2 niżeli to usprawnić i zachęcić do kupna…


Żyjemy w czasach których gracz bez dostępu internetu jest spychany na boczną półkę i powstają gry z głupim SP [wiem są wyjątki]…a gry są robione dla graczy preferujących rozgrywkę z przyjaciółmi, bo nic tak nie odpręża po ciężkim dniu jak puszczenie w stronę przyjaciela rakiety :P, tak THQ zrobił na przekór wszystkim, wydali grę z jako takim single playerem, ale brak multi plaerya to był cios poniżej pasa, a zastąpienie MP nędznym Bot Match’em to już pomyłka, choć mogą się ucieszyć Ci co niemała dostępu do necika, i mogą pofragować kilka botów i zagrać np. w CTF’a etc. A wracając do konsoli PS2, to autorzy też spieprzyli sprawę, zmienili kod gry [albo co tam] żeby działa poprawnie na PC i to wiąże się także z tak dużymi wymaganiami, wymagania swoją drogą, a klimat PS2 na PC czuć co chwile. System sejwów, nie można w dobrowolnym miejscu zapisać sobie gry, są tak zwane auto-save’y, co jakiś czas, trochę irytujące to jest, w grach na PC nie spotyka się dosyć często boss’ów, lecz tu są, cheaty, które są gdzieś w menu


Oprawa audiowizualna stoi na dobrym poziomie. Grafika samej gry jest dobra, lecz też trzeba mieć dobrego Pieca żeby ujrzeć real uroki tej gry lub porostu zaopatrzyć się w PS2, dźwięk w grze jest też atutem gry, w czasie gry usłyszymy stare motywy z RF’a [chyba jedynie to łączy te dwie gry :P] jak i nowe :)… THQ dał nam możliwość posłuchania mp3 w poczciwym Winampie, bo ich format to zwykłe mp3, no cóż :>.


Reasumując grę, jest to czysta konwercha z konsoli PS2. Widocznie THQ nie zależało zbytnio na graczach oczekujących czegoś nowego, w postaci rozwniniecia i ulepszenia słynnego geo-modu i rozgrywki internetowej. Woleli usiąść na laurach z myślą, że i na PC ta gra okaże się jako takim sukcesem, ale są raczej w błędzie, gra niema przyszłości. Jak RF’1 był swego rodzaju „świeżego powiewu” dla trybu multiplayer tak RF’2 nic nie wnosi, i szkoda, że tą grę nazwali Red Faction 2, powinna ta gra nosić całkiem inny tytuł. Przejście całej gry zajmie nam max. 2 dni [ po 2-3 godziny dziennie]. Gra jak się ukazała tak o niej ucichło. Jedno ważne pytanie czy grę kupić czy nie ?? W tym przypadku jest trudna opowiedz, jest ciekawa fabuła, lecz nierozwinięta, wartka akcja, ale zaś ten, kto nie preferuje gry, w której we wszystkich trzeba strzelać, może mu to nie przypaść do gustu. Gra kosztuje nie wiele, bo zaledwie 49 zł, co tez przemawia za jej kupnem. Decyzje pozostawiam Wam…







Temat Autor Data  
Recka itd.
[FPP]Liv3sMack 08·12·2002-06:01  
RF 2 Shit
Buaha RF 2 SHIT 03·12·2004-10:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Liv3sMack
Aktualizacja: 08·12·2002 - 06:00



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 29 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.065141 sek.