f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


redfaction.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · r·e·d · f·a·c·t·i·o·n | Tworzenie mod'a krok po kroku

Poradniki

Tworzenie mod'a krok po kroku

W tym tutorialu zajmiemy się budową podstawowego MOD’a do Red Faction.

Ważne

MOD’y nie są w pełni wspierane ani przez Volition ani THQ tak więc tworzenie ich daje kupę radochy ale robicie to na własną odpowiedzialność.

Bardzo ważne

NIGDY NIE EDYTUJ oryginalnych plików podczas robienia własnego MOD’a. Jeśli potrzebujesz zmienić jakieś pliki (tekstury etc.) zrób wpierw ich kopię i umieść w katalogu twojego MOD’a. Należy tak czynić ponieważ zmienione, oryginalne pliki mogą powodować problemy z grą. Również błędy będą się ukazywać podczas update’owania w przyszłości Red Faction do nowszej wersji.

Jeśli już edytowałeś oryginalne pliki to odinstaluj Red Faction i zainstaluj go powtórnie.


Podstawy

Możesz zamieniać istniejące już pliki gry na nowe lub tylko dodawać nowe pliki.

Jeśli zamienisz pliki wówczas będą one zmienione wszędzie w grze. I tak jeżeli podmienisz stare tekstury strażnika na nowe wówczas w grze pojawi się on w nowym skin’ie. To jest najprostszy przykład małych zmian w grze.

Z kolei jeśli dodajesz nowe pliki wówczas nie widać zmian w grze. Ale będzie je można wykorzystywać w twoim MOD’zie. I tak tworząc całkowicie nowe przedmioty nie będzie widoczna żadna zmiana w dotychczasowych mapach. Ale będzie można te przedmioty wykorzystywać przy tworzeniu map twojego MOD’a.

Uwaga

Jeśli tworzysz nowe mapy do swojego MOD’a (odpalając edytor w opcji "-mod <your_mod>") wówczas plansze te nie będą dostępna w grze dopóki nie odpalisz MOD’a w Red Faction.

Katalog w którym umieszczasz pliki swojego MOD’a jest zarówno nazwą tego MOD’a. Każdy kto będzie chciał zagrać w twojego MOD’a będzie musiał go umieścić w tym samym katalogu.

Oba rodzaje plików traktujesz tak samo. To znaczy umieszczasz je w katalogu:

RedFactionmodstwój_mod

... gdzie “Red Faction” to katalog w którym znajduje się gra a “twój_mod” to katalog twojego MOD’a.

VPP Packfiles

Po umieszczeniu wszystkich potrzebnych Ci plików musisz stworzyć ich VPP Packfile. Zarówno gra jak i edytor wymagają informacji o MOD’zie, które umieszcza się w VPP Packfile. Nazwa waszych VPP Packfiles może być dowolna. Ważne jednak jest by miały one rozszerzenie VPP. Umieść swoje VPP Pckfiles w katalogu odpowiadającym temu:

RedFactionmods

Przykład: Chcesz stworzyć MOD, który będzie się nazywał “JohnWeapons”. Wówczas wszystkie twoje VPP Packfiles musisz umieścić w katalogu:

RedFactionmodsJohnWeapons

Uwaga: Red Faction nie posiada własnego programu do tworzenia VPP Packfiles. Jednak już trwają prace nad narzędziami tego typu np. VPPBuilder32. Tu macie stronę na której znajdziecie wiele przydatnych narzędzi do MOD’ów pod Red Faction - http://www.red-faction.com/tools/. Możecie ich także szukać u nas.

Po zbudowaniu własnego VPP Packfile możesz odpalić MOD’a w grze lub edytorze. Aby odpalić w grze wystarczy dodać w opcjach pliku służącego do odpalania linijkę "-mod your_mod".

Przykład: Stworzyłeś już VPP Packfile twojego moda “John Weapons”. Teraz wpisujesz linijkę "-mod JohnsWeapons".


Dodatkowe uwagi

Podczas edycji plików TBL dla MOD’a pamiętaj o wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól komendowych. W innym przypadku jest wielce prawdopodobne, że gra będzie się wieszać.


Kolory HUD

Kolory HUD mogą być zmieniane poprzez edycję hud.tbl.

Tu są poszczególne wartości i opis do czego służą.

$HUD default color: kolor większości HUD message text (domyślny jest kolor żółty).

$HUD msg bg color: kolor podkładu dla HUD messages (domyślny jest kolor ciemny szary).

$HUD full color: kolor dla takich rzeczy jak wskaźnik życia czy amunicji messages (domyślny jest kolor zielony).

$HUD mid color: podobnie jak w powyższym przykładzie (domyślny jest kolor żółty).

$HUD low color: również podobnie (domyślny jest kolor czerwony).

$HUD countdown color: kolor odliczania (domyślny jest kolor szary).

$HUD body msg color: kolor służacy do wiadomości o noszonym body (domyślny jest kolor ciemny zielony).


Nowe skin’y

Są to najprostsze działania na MOD’zie. Możesz zobaczyć jakich tekstur używa dana postać w pliku entity.tbl. Te tekstury można z kolei edytować lub przenosić w niezmienionej postaci do twojego MOD’a. Gdy zamienisz oryginalne tekstury w twoich plikach wówczas po odpaleniu MOD’a zobaczysz owoce swojej pracy.


Nowe przedmioty

Postępuje się podobnie jak w przypadku skin’ów. Z tym, że przedmioty znajdują się w pliku items.tbl.


Nowe modele

Aby dodać nową postać do gry należy skorzystać z pliku entities.tbl. W zasadzie postępuje się jak z przedmiotami.


Nowe bronie

Aby stworzyć nową broń możesz:

1) przerobić istniejącą

2) stworzyć zupełnie nową.

Ad 1) Aby przerobić broń musisz to zrobić w weapons.tbl i ammo.tbl i/lub item.tbl.

Uwaga

Nie zmieniaj bezpośrednio broni tylko wpierw skopiuj te pliki do katalogu twojego MOD’a.

Znajdź definicję broni jaką chcesz zmodernizować w pliku weapons.tbl i zmień jej parametry na takie jakie chcesz.

Uwaga

Podczas zmieniania modelu broni pamiętaj o zachowaniu poprawności rozszerzenia. Czyli jeśli model broni modyfikowanej miał rozszerzenie V3D to twój też winien takie mieć. Jeśli chcesz zmienić nazwę broni to poszukaj pierwotnej nazwy w strings.tbl i zmień ją.

Uwaga: Red Faction nie posiada własnych narzędzi do tworzenia i edytowania plików V3D itp. Można poszukać jednak odpowiednich narzędzi na stronie - http://www.red-faction.com/tools/.

Ad 2) Tworzenie nowych broni jest zbliżone do edycji starych. Działać będziesz na tych samych plikach tyle, że tym razem głównie na items.tbl i ammo.tbl. W zasadzie możesz skopiować odpowiednie parametry z plików innych broni. Będziesz musiał stworzyć dwa podstawowe przedmioty. Jeden to będzie broń a drugi amunicja (no chyba, że tworzysz granat bo tam wystarczy sama amunicja).

W swym modzie możesz stworzyć do 32 broni dla gracza. A wszystkich broni w sumie aż 64 (w tym są bronie gracza, pojazdów itp.).

Przykładowe ścieżki dla broni

$Cycle: pozycja broni oraz klawisz skrótu.

$Pref Position: ustala, która broń zostanie wyciągnięta gdy w używanej skończy się amunicja.

$Default Player Weapon: ustala z jaką bronią jako domyślną gracz będzie się pojawiał (ten parametr należy zmienić również w game.tbl).


MOD’y pod multiplayer’a

W działaniu MOD’y multiplayer’owe są bardzo zbliżone do singleplayer’owych. W oknie Multiplayer/Join wszelkie serwery działające pod twoim MOD’em będą zaznaczone na kolor beżowy zamiast niebieskiego. Będzie również widoczna nazwa twojego MOD’a w kolumnie “Game Type”.


Więcej informacji na temat MOD’ów

Volition może w przyszłości wydać update’y tego dokumentu lub narzędzi przydatnych przy tworzeniu MOD’a. Proszę więc o zaglądanie na - http://www.redfaction.com.

Również możesz zajrzeć na forum poświęcony tworzeniu MOD’ów - http://vbb.volition-inc.com Jednocześnie namawiamy twórców modyfikacji do kontaktu z nami. Za naszym pośrednictwem możecie nawiązywać kontakty i znajdować pomocników do pracy przy swoich modach. Ciekawszym projektom udzielimy także hosta http://redfaction.fpp.pl/nazwa_mod.






 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]2*loop
Aktualizacja: 07·12·2001 - 11:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 25 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.052360 sek.